7 koraka u poslovanju privatnog smjetaja za vrijeme pandemije

Mali iznajmljivači su posebno zbunjeni čitavom situacijom u kojoj su se našli, posebno radi mnogih pitanja koja su ostala nedorečena te brojnih dezinformacija na koje nailaze posvuda.


"Nalazimo se u jako zahtjevnom vremenu općenito, koje je najviše zahvatilo turizam, posebno privatni smještaj" - Anamarija Cicarelli vlasnica i urednica specijaliziranog časopisa za vlasnike apartmana i kuća za odmor - Apartman Plus objasnila je kako pripremiti smještaj i dočekati goste koji dođu ovog ljeta. No, to je samo jedno pitanje koje danas najviše muče iznajmljivače zajedno smo prošli sedam glavnih pitanja važna malim iznajmjivačima da prebrode ovu turističku sezonu i olakšaju poslovanje:
1. Prilagodite uređenje smještaja trenutnoj situaciji na tržištu
Jastučići, tepisi, tepisoni, ukrasni prekrivači, vaze, razni ukrasi kojima dekoriramo prostor da bi izgledao ljepše i privlačnije potrebno je ove godine ukloniti te ostaviti glatke površine, što više ravnih ploha, svijetlih boja. Apartmani i kuće za odmor, kao i sobe u domaćinstvu trebaju odisati čistoćom, prozračnošću i minimalizmom. Važno je da gost stekne dojam da je prostor lako čistiti jer na taj način ima veće povjerenje u sterilnu čistoću koja je trenutno poželjna.
2. Prilagodite prezentaciju objekta
Pregledajte fotografije kojima prezentirate vaš objekt i istaknite ono što gosti žele vidjeti: bijela posteljina u spavaćim sobama, minimalističko uređenje, fotografije prirode, fotografije plaža na kojima nema puno ljudi, biciklističe staze. Važno je prilagoditi prezentaciju radi gostiju koji su već rezervirali naš smještaj kako ne bi otkazali svoju rezervaciju kao i onih koji su odlučili boraviti u vašoj destinaciji.
3. Upoznajte goste s mjerama koje ste poduzeli u objektu
Svi iznajmljivači su imali izuzetno visoke ocjene čistoće u svojim objektima od strane gostiju. Uvijek smo detaljno čistili apartmane, upotrebljavali dezinfekcijska sredstva, posebno kod čišćenja kupatila i kuhinja ali i svih ostalih prostorija. Isto tako smo posteljinu prali na visokim temperaturama. Sada je važno da sve to istaknemo našim gostima kako bi im povećali osjećaj sigurnosti za vrijeme boravka u našem objektu.
4. Pošaljite gostima voucher
Svi gosti koji dolaze u Hrvatsku moraju imati potvrdu o rezervaciji stoga je potrebno svim gostima poslati voucher, posebno ukoliko se radi o direktnim rezervacijama.
5. Pripremite se za komunikaciju s gostima
Ne preporučuje se blizak kontakt s gostima, druženje, rukovanje i sl. Također se preporučuje gostima ponuditi mogućnost samostalne prijave i odjave tijekom dolaska tj odlaska gostiju te držati socijalnu distancu od minimalno 1,5 m.
Ne zaboravite da su gosti poslijednjih mjeseci u svojim matičnim zemljama usvojili nove obrasce ponašanja koje očekuju i od nas.
6. Pripremite protokol u slučaju da gost pokazuje simpotme virusa za vrijeme boravka u vašem objektu
Ukoliko gost dobije povišenu temperaturu te pokazuje znakove COVID-18 ponudite mu termometar, masku i rukavice, nazovite epidemiološku službu (čiji ste kontakt unaprijed pripremili) te preuzmite komunikaciju između zdrastvenih ustanova i gosta.
7. Pripremite dezinfekcijska sredstva
Nije obvezno imati dezinfekcijska sredstva u objektu ali se preporučuje da gostima u košari dobrodošlice pripremite i sredstvo za dezinfekciju ruku.
Na ovaj način nećete značajno zaštiti gosta ali ćete mu dati do znanja da brinete za njegovo zdravlje i da ste preuzeli sve mjere kako bi se on osjećao što sigurnije u vašem objektu.

Uvedene nove mjere za iznajmljivače
Većina iznajmljivača će imati u sezoni 2020. znatno manje prihode, neki čak i više od 90%. Kako bi im se olakšao nastavak poslovanja uvedene su neke od mjera vezanih uz administrativno poslovanje:
- turistička pristojba umanjena za 50%, ne plaća se na pomoćne krevete
- odgoda I. rate poreza te otpis II. rate.
Hoće li se uvesti dodatna rasterećenja ovisi o sezoni koja je još uvijek neizvjesna, ukoliko sezona bude znatno ispod trenutnih očekivanja, očekujemo dodatne olakšice za sve iznajmljivače.

Autorica: Anamarija Cicarelli
Foto: vlasništvo Anamarija Cicarelli i pexels